Záchovné ošetření

Záchovné ošetření či také záchovná stomatologie má jediný cíl – udržet zuby co nejdéle ve Vašich ústech. Záchovná stomatologie se týká nejčastěji léčby zubních kazů, léčby komplikací zubních kazů (endodoncie) a stavy po úrazech. Můžete si být jisti, že v našem zubním centru Vám poskytneme bezbolestné a maximálně komfortní a efektivní ošetření, které zaručí zdraví Vašeho chrupu.

Zubní kaz

Zubní kaz je nejrozšířenější chorobou ústní dutiny. Znamená poškození zubů způsobené činností bakterií a mikroorganismů. Tyto bakterie se nachází ve zvýšeném množství v zubním povlaku, který pokrývá povrch zubu v případě nedostatečné ústní hygieny. Na nevyčištěných místech se tento povlak vrství a hromadí.

Bakterie povlaku uvolňují toxické látky, které mění cukry v kyseliny. Tyto kyseliny následně narušují povrch zubu a usnadňují tak průnik bakterii dovnitř zubu a vytvoření zubního kazu. Tento povlak v krátkém čase zmineralizuje a vytvoří zubní kámen.

Fotokompozitní (bílá) výplň

Bílá nebo-li fotokompozitní výplň je vysoce estetickou náhradou časti zubu. Tato výplň je v barvě a tvaru Vašeho zubu. Právě proto je její využití nenahraditelné zejména v předním úseku chrupu. Při zhotovování bílých výplní je však naprosto nutné suché pole v okolí zubu, proto je při snaze o dosažení optimálního a dlouhodobého výsledku zapotřebí perfektní hygiena bez krvácivosti dásní.

Endodoncie (ošetření kořenových kanálků)

Endodoncie je léčba komplikací zubního kazu, tedy zánětu a onemocnění nervového systému zubu (kořenových kanálků). V těchto případech se odstraní poškozený nerv, pročistí se zbylé prostory, které se následně dobře zaplní a utěsní kořenovým výplňovým materiálem.

Předpokladem úspěšného ošetření je důkladné pročištění kanálků a jejich utěsnění, aby se zabránilo dalšímu průniku infekce. Sekundární pronikání infekce, při nedostatečném utěsnění kořenového systému, je často příčinou pozdních obtíží (bolest již „mrtvého“ zubu) a vytvoření ložiska infekce v kosti (váček). Pokud při vyšetření zjistíme nedostatečné zaplnění, je nutné provést nové ošetření, které umožní zhojení zánětlivého ložiska. U postranních zubů (malé i velké stoličky) je nutné po dokončení kořenového ošetření zub vyztužit dostavbovým čepem a zakrýt polokorunkou nebo korunkou, aby se předešlo nebezpečí jejich rozlomení následkem žvýkacího tlaku.

Keramické inlaye

Fotokompozitní výplň